SMS w zastosowaniach biznesowych. Dlaczego warto?
O tym, że SMS-y dalej stanowią istotną gałąź wielu biznesów czy instytucji państwowych nie trzeba nikogo przekonywać. Od uwierzytelniania dwuskładnikowego (2FA), po wysyłanie zmian w regulaminach, powiadomienia różnego rodzaju czy przypomnienia o umówionych spotkaniach lub wizytach. Zebraliśmy dla Państwa kilka istotnych punktów, obrazujących przewagę wiadomości SMS w obszarze biznesowym nad innymi formami komunikacji.
Szybkie dostarczenie wiadomości SMS
Wiadomości SMS są dostarczone bezpośrednio na wskazany numer w błyskawicznym tempie. Jest to szczególnie ważne, gdy kluczową rolę odgrywa czas dystrybucji i odczytu. Obecnie praktycznie każdy posiada telefon komórkowy. Często jest to główne medium do uzyskiwania informacji. W zdecydowanej większości przypadków jest zawsze na wyciągnięcie ręki.
Zapewniają możliwość śledzenia wejść i zainteresowania
Podobnie jak linki w wiadomości e-mail, tak i treść wiadomości SMS umożliwia śledzenie ilości wejść na wysłane w treści adresy stron internetowych. Wystarczy, że wskazany adres będzie zawierał odpowiedni parametr, który zostanie obsłużony przez zewnętrzne systemy np. Google Analytics. Ponadto nadawca otrzymuje informację zwrotną o dostarczeniu wiadomości.
Indywidualne podejście do kontaktu z Klientem
Dzięki personalizacji treści SMS wiadomość zawiera cechy, które poprawiają wiarygodność nadawcy. Pojawienie się imienia adresata, w połączeniu z innymi danymi, które udostępnił i jego numerem telefonu daje potwierdzenie, że otrzymana wiadomość nie jest wynikiem przypadku i warto zainteresować się dalszymi szczegółami.
Koszty marketingu SMS są relatywnie nieduże
Zestawiając je z ceną reklamy promocyjnej w telewizji czy materiałów drukowanych wypadają one lepiej, przy jednoczesnym zapewnieniu, że ich zawartość dotrze do końcowego odbiorcy.
Prostota, skupiająca na treści
Odbiorca wiadomości SMS jest skoncentrowany na dostarczonej treści bardziej, niż w trakcie oglądania reklam telewizyjnych. Mniejszy szum informacyjny i nieświadoma ignorancja (jak w przypadku reklam, które się pojawiają w przerwie między programami) czynią SMS-y wyjątkowo skutecznym medium reklamowym.
Możliwość eksperymentowania - targetowanie wiadomości SMS
Ten sam przekaz, inna forma. Możesz sprawdzić, co bardziej przyciąga Klientów, usprawniając swoje podejście biznesowe. Korzystając z parametrów śledzących w wysyłanych wiadomościach SMS szybko sprawdzisz, jak najskuteczniej docierać do Klientów. Wysyłaj inne treści wiadomości, zależnie od grupy wiekowej, płci czy też innych, zebranych od Klientów informacji.
Znaczna redukcja tzw. ślepoty reklamowej
W przeciwieństwie do reklam internetowych, telewizyjnych czy prasowych treści SMS-ów są bardziej odporne na efekt ślepoty reklamowej - ignorowania elementów reklamowych, banerów itp. Większość odbiorców oferty reklamowej SMS zapoznaje się z jej treścią. Nawet w sytuacji, gdy nie są zainteresowani danym produktem czy np. zmianami regulaminu, to wciąż jest budowana świadomość marki.
Wnioski końcowe
Biznesowe rozwiązania oparte o architekturę SMS to wciąż potężna gałąź rynku. Dominacja SMS-ów w pewnych sektorach pozostanie jeszcze długi czas niezachwiana. Wpływa na to przede wszystkim ich dostępność i prostota. Zdecydowanie więcej osób jest w stanie odpowiedzieć na wiadomość SMS, niż odebrać/wysłać e-mail. Ta cecha wiadomości SMS daje im znaczącą przewagę.