Jak pozyskać bazę numerów?

Rozpoczynając pracę nad kampanią SMS często zastanawiamy się w jaki sposób pozyskać numery telefonów, na które kierować będziemy nasze wysyłki wiadomości SMS. Nie jest to kłopotliwe w sklepach internetowych, które często przy rejestracji zbierają informację o numerze telefonu.

Co jednak zrobić w sytuacji, gdy nasza oferta znajdująca się w Internecie nie opiera się o formularz rejestracyjny, w którym zainteresowani użytkownicy mogliby pozostawić numer telefonu?

Jak stworzyć bazę numerów telefonów?

Możemy oczywiście skorzystać z oferty firm, które sprzedają ‘profilowane bazy danych’, zapłacimy tam grosze, za każdy rekord spełniający nasze kryteria, jednak jakość takiej bazy ocenimy dopiero po jej zakupie i zrealizowaniu pierwszej wysyłki wiadomości SMS. Obyśmy nie żałowali wydanych kilkunastu tysięcy złotych…

Z naszej strony proponujemy wziąć pod uwagę możliwość skorzystania z odrębnego narzędzia, jakim jest SMS Newsletter – jego celem jest udostępnienie mechanizmu pozwalającego na pozostawienie numeru telefonu komórkowego wszystkim odwiedzającym Państwa witrynę internetową.

SMS Newsletter

Zbieraj dodatkowe informacje

Oczywiście z perspektywy działalności firmy najważniejszy jest numer telefonu, jednak jeśli pozyskamy więcej informacji od potencjalnego klienta to ułatwimy sobie targetowanie przyszłych kampanii. Będziemy mogli kierować wysyłki okazjonalne np. życzenia imieninowe lub tylko do jednej płci – życzenia z okazji dnia kobiet, czy przypomnienie o zbliżającym się tym właśnie dniu dla mężczyzn. Narzędzie SMS Newsletter umożliwia uzyskiwanie informacji o imieniu i nazwisku, płci, wieku użytkownika.

Pamiętaj o zgodach marketingowych i weryfikuj poprawność numeru.

Uzyskując numer telefonu pamiętajmy o potrzebie uzyskania zgody na realizowanie wysyłek w np. takiej formie:

Wyrażam zgodę na przesyłanie przez firmę informacji handlowych drogą elektroniczną zgodnie z ustawią z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. I. z 2002 r. Nr 144 poz. 1204 z późn. zm.).

Nie można również zapomnieć o potrzebie zweryfikowania poprawności numeru podczas zapisu oraz mieć pewność, iż podany numer należy do użytkownika, który się zapisuje na Państwa SMS Newsletter.