Planowanie kampanii SMS i MMS

Każda akacja marketingowa powinna być odpowiednio zaplanowana, zwłaszcza, że poziom naszego zaangażowania w początkowej fazie przekłada się na końcową efektywność przedsięwzięcia.

Kampanie mobilne niejednokrotnie wymagają specjalnego przygotowania, zwłaszcza jeśli chcemy odbiorców przekazu reklamowego kierować do Internetu, lub przesyłać im rabatowe kody w wiadomościach sms. Całą kampanię mobilną warto synchronizować z komunikacją w innych mediach – zaowocuje to zwiększeniem skuteczności.

Na tym etapie planowania kampanii sms należy również wyznaczyć jej cele. Musimy założyć, czy chcemy zwiększyć świadomość marki, lojalność klientów, czy też zwiększyć sprzedaż.

 

jak planować kampanie sms

Określenie budżetu kampanii

Wyznaczając cele kampanii należy również mieć na uwadze, czy są one osiągalne przy założonych środkach jakimi dysponujemy planując kampanię. Należy wziąć pod uwagę zarówno ceny pojedynczych wiadomości SMS lub MMS, zasięg kampanii oraz pożądaną aktywność użytkowników.

Targetowanie odbiorców

Targetowanie odbiorców wiadomości SMS jest jednym z najważniejszych etapów planowania kampanii marketingowej. Na tym etapie z bazy numerów wybieramy osoby, które będą zainteresowane kierowaną do nich kampanią. Grupę docelową określamy na podstawie płci, wieku, miejsca zamieszkania, zainteresowań, wcześniej realizowanej aktywności. Wszystko po to by kupon rabatowy z nowego sklepu w Warszawie nie dotarł do mężczyzn mieszkających w Olsztynie, gdyż raczej nie będą oni zainteresowani naszą ofertą ;).

Jak powinien zareagować odbiorca?

Planując kampanię SMS MMS zastanów się jaką reakcję chciałbyś wywołać u odbiorcy Twojej wiadomości i dąż do zrealizowania tego celu.

Tworzenie kampanii

Tworzenie kampanii jest etapem, który decyduje o tym, czy odbiorca naszej wiadomości zareaguje w zamierzony w sposób, czy treść przesłana w wiadomości zainteresuje go odpowiednio, by otworzył przesłany link? Czy zdjęcie przesłane w MMSie będzie na tyle atrakcyjne by zmobilizował do wykorzystania kodu rabatowego?

Czy przesłane kody rabatowe będą spersonalizowane i pozwolą śledzić użytkowników, którzy je wykorzystali? Czy informacja o naszej promocji rozejdzie się ‘pocztą pantoflową’ i czy wobec tego nowi zainteresowani mają możliwość do niej przystąpić i powiększyć naszą bazę potencjalnych klientów?

Jeśli kierujemy użytkownika do internetu, to czy jesteśmy w stanie zmierzyć aktywność tych użytkowników? Czy nasz landing page będzie dostosowany do przeglądarek mobilnych oraz rozdzielczości ekranów urządzeń mobilnych? Czy poprawnie wyświetli się na desktopie?

Podczas kreacji kampanii mobilnej powstaje mnóstwo pytań, jeśli odpowiednio przygotujemy naszą akcję promocyjną, pozwoli to kompleksowo zbadać jej skuteczność.

Skuteczność przeprowadzonej kampanii

Zapraszamy do artykułu Jak mierzyć skuteczność kampanii SMS i MMS

Inspirację stanowił artykuł "Planowanie kampanii w mobilnym internecie http://mobilemarketing.pl/planowanie-kampanii-w-mobilnym-internecie/