12 przykładów zwiększenia ROI korzystając z narzędzi marketingu mobilnego

Jednym z najbardziej spektakularnych przykładów masowej wysyłki wiadomości SMS jest PizzaHut, która zrealizowała kampanię SMS w czasie rozgrywek Super Bowl. Finałowy mecz w futbolu amerykańskim przyciąga przed telewizory miliony widzów. Czas antenowy przeznaczony na reklamy telewizyjne osiąga wówczas horendalne kwoty. W czasie przerwy w meczu do setek tysięcy amerykanów wysłano wiadomość SMS zachęcającą do zamówienia pizzy. Telefony w lokalnych restauracjach zaczęły się urywać, gdyż nikt nie spodziewał się takiego odzewu.

Każdy jeden wydany na kampanię smsową cent przyniósł 2 dolary zysku, mówimy więc o zwrocie w proporcjach 1 do 200.

kampanie mobilne

Ostatnio jesteśmy świadkami przenikania reklamy na rynek mobilny szybciej niż na jakikolwiek inny obszar marketingu. Amerykańscy marketingowcy starają się za wszelką cenę pokazać możliwie największe zwroty z poczynionych inwestycji w obszarach marketingu SMS, w związku z tym przedstawiamy przykłady działań marketingowych, które dały bardzo duże zwroty z inwestycji. Obejmują one mobilny marketing mix, czyli strony internetowe w technologii RWD, aplikacje mobilne, mobilne wyszukiwanie, reklamy mobilne, masowe wysyłki wiadomości MMS i SMS, kody QR, aż po media społecznościowe.

Koncern BMW: Przesyłał wiadomości MMS z obrazkami, video oraz plikami dźwiękowymi, a także wiadomości SMS z personalizowaną ofertą opon zimowych. Konwersje wzrosły o 30%.

Caritas Home Care: Bostońska agencja rozpoczęła korzystanie z mobilnych urządzeń monitorujących stan zdrowia 150 pacjentów. Caritas udokumentował, że na przestrzeni roku urządzenia te mogą dać nawet 64krotny zwrot.

Dunkin Donuts: Amerykańska sieć barów specjalizująca się w pączkach rozpoczęła masowe wysyłki wiadomości SMS oferujących mobilne kupony promocyjne. Co przełożyło się na 21% wzrost sprzedaży.

Hair Club: Firma specjalizująca się w zabiegach przywracających włosy utworzyła specjalną mobilną wersję strony internetowej zbierającą numery telefonów od osób zainteresowanych i przekazującą informacje bezpośrednio do callcentre. ROI dla mobilnej strony utrzymywało się na poziomie 30:1.

Harley-Davidson: Przygotował zaledwie 12 dniową promocję świąteczną. Klienci byli zachęcani do przesłania wiadomości SMS w celu uzyskania rabatu. Pozwoliło to o 250% zwiększyć sprzedaż kasków, o 16% kurtek skórzanych oraz zbudować bazę numerów telefonów pod kolejne masowe wysyłki sms.

McDonald’s: Przygotował specjalną aplikację umożliwiającą znalezienie najbliższej restauracji czynnej w godzinach nocnych. Aplikacja oparta była o geolokalizacji. W czasie trwania kampanii pobrano ją, 1,3 mln razy oraz otrzymano ROI na poziomie 2:1.

Pizza Hut: Utworzyła stronę zoptymalizowaną dla urządzeń mobilnych zintegrowaną z systemem zamówień. W pierwszym tygodniu jej funkcjonowania przyniosła 10% wszystkich zamówień online, które przyrastały w tempie 60% w każdym kolejnym tygodniu.

Roy’s Restaurant: Zaczęło wykorzystywać płatne kampanie kierowane na urządzenia mobilne będące w określonej lokalizacji. Działania skupiały się również na przycisku ‘click- to-call’ stosowanym w wyszukiwarce Google. Wpółczynnik ROI w okresie stosowania wyłącznie kampanii mobilnej osiągnął 8:1.

Vegas.com: Dostrzegło, że użytkownicy urządzeń mobilnych szybko opuszczają firmowe strony. Firma stworzyła mobilne wersje najważniejszych części swojej witryny. Pozwoliło to zmniejszyć współczynnik odrzuceń o 22% oraz dało 16% więcej odwiedzających, a także 4% wzrost konwersji.

Verizon: Operator komórkowy utworzył konkurs, w którym klienci salonów mogli zeskanować QR kod i udostępnić go na Facebooku. Jeśli, któryś z jego znajomych użył udostępnionego linku do zakupu w Verizon, wówczas mógł on wygrać smartfona. Inwestycja na poziomie 1000$ przyniosła 35 krotny zwrot w czasie tygodnia, zwiększając jednocześnie sprzedaż smartfonów o 200%.

zPIZZA: Sieć restauracji postawiła sobie za cel znalezienie 1000 klientów dla każej z placówek, kórzy będą wydawać co najmniej 50$ miesięcznie. Stworzono program lojalnościowy nagradzający stałych klientów. Żeby poprawić konwersję zPizza wykorzystał masowe wysyłki wiadomości SMS przypominających o nagrodach w tym programie, co poprawiło konwersję o 106%.

Źródło: http://barnraisersllc.com/2013/02/case-studies-prove-mobile-marketing-roi/