Jak wysyłać linki w SMSach
W 2013 roku w posiadaniu smartfona było ponad 7mln Polaków, a prawie 75% z nich deklaruje, że przynajmniej kilka razy w ciągu tygodnia przegląda za jego pośrednictwem strony internetowe. Otwiera to nowe możliwości przed marketingiem mobilnym w zakresie kampanii SMSowych.
Wiadomości SMS, które siłą rzeczy mają znacznie wyższy współczynnik otwarć, niż powszechnie stosowane reklamy e-mailowe i newslettery stają się skutecznym narzędziem promocji internetowych. Wystarczy umieścić w wiadomości SMS link do landing page’a, czyli strony internetowej przygotowanej specjalnie na potrzeby konkretnej kampanii by zaprezentować użytkownikowi znacznie więcej treści, niż w pojedynczej wiadomości SMS.
Klienci korzystający z kampanii SMSowych często zapytują w jaki sposób przesyłać w smsach linki do stron internetowych informujących od promocji i jak sprawdzić ich skuteczność kampanii SMS przeprowadzanaych w ten sposób. Możemy to zrobić na co najmniej 2 sposoby.
Jak wysyłać linki w kampaniach SMS
- Google Analytics oraz narzędzie bit.ly
Wykorzystanie narzędzia Google Analytics pozwoli nam na monitorować skuteczność kampanii SMS, a serwis bit.ly pozwoli otrzymać link w krótkiej postaci. Oczywiście skrypt Analytics powinien być uprzednio zainstalowany na naszym landing page’u.
Do stworzenia adresu z poprawnymi parametrami monitorującymi naszą kampanię możemy użyć Narzędzia Google.
W narzędziu tym podajemy adres naszego landing page oraz 3 dodatkowe parametry wymagane przez GA.
utm_source – źródło pochodzenia adresu np. wiadomoscSMS
utm_medium – medium źródła pochodzenia np. SMS
utm_campaign – określenie nazwy kampanii np. promocja
wygenerowany link będzie miał następującą postać:
http://adresstrony.pl/?utm_source=wiadomoscsms&utm_medium=SMS&utm_campaign=promocja
Link ten jest zdecydowanie za długi by umieścić go w wiadomości SMS, dlatego skorzystamy z opcji skrócenia linku przez narzędzie bit.ly. Narzędzie to wygeneruje nam krótki link, np.:
http://bit.ly/17DyJVQ
który możemy wykorzystać w kampanii SMS.
Płatna opcja serwisu bit.ly pozwala nam na ustawienie indywidualnego słowa w skracanym adresie oraz na stworzenie krótkiej wersji naszej firmowej domeny.
- Przekierowanie z naszej domeny
Profesjonalniej wyglądający link otrzymamy wykorzystując naszą domenę - tworzymy krótki adres naszej strony promocyjnej np.:
www.adresstrony.pl/promocja
Adres ten będziemy później wysyłać w promocyjnych wiadomościach SMS.
Uprzednio należy przygotować przekierowanie z tego adresu na rzeczywisty adres naszego landing page’a. Tworząc przekierowanie również możemy skorzystać z możliwości monitorowania kampanii przez Google Analytics.